Az Aliexpress napjaink legnépszerűbb online piactere, hiszen óriási választékkal, rendkívül kedvező árakkal és többnyire ingyenes postázással kínálják termékeiket az eladók. Az Aliexpress alapvetően egy könnyedén használható weboldal, de sajnos magyar nyelven még nem érhetjük el, így a vásárláshoz feltétlenül szükséges legalább alapszintű angol nyelvtudás. A webáruház funkciói többnyire magától értetődőek, azonban van pár eljárás, amelyet érdemes megvizsgálnunk. Az alábbiakban az Aliexpress rendelés törlés lépéseit fogjuk részletesen bemutatni, remélve, hogy ezzel segítséget nyújtunk az oldal használatával nehezen boldoguló felhasználóknak.
Ez is érdekelhet: Aliexpress magyarul útmutató nyelv beállításhoz
Aliexpress rendelés törlése lépésről lépésre
- Rendelés törlésére a My Orders menüpontban van lehetőségünk.
- Bejelentkezés után kattintsunk a jobb felső sarokban a Hi, Név gombra.
- A lenyíló menüből válasszuk a My Orders sort.
- Az új oldalon láthatjuk az eddigi összes megrendelésünket listázva.
- Keressük meg a törölni kívánt megrendelést.
- Amennyiben még a termék nem kerül postázásra, a megrendelés sor végén egy Cancel Order gombot kell látnunk.
- Kattintsunk rá, majd a felugró ablakban válasszunk egyet a lehetséges okok közül.
- Amennyiben a megrendelésünk még nem volt kifizetve, a törlés azonnal megtörténik.
- Amennyiben már kifizettük a megrendelést, (Awaiting Shipment – Postázásra vár) a törlési igényünket az eladónak is jóvá kell hagynia. Ha az eladó nem reagál az előkészítési idő alatt, akkor a megrendelésünk automatikusan törlésre, a megrendelés összege pedig visszautalásra kerül.
- Amennyiben a termékek már kifizetésre és postázásra kerültek, akkor az eladóval kell egyeztetnünk a lehetséges megoldásokról az Open Dispute opció segítségével.
Mit tehetek ha az eladó nem hagyja jóvá a törlési kérelmem?
Ha az eladó az előkészítési idő (Processing time) alatt nem postázza a terméket és nem is törli a megrendelést, akkor a rendszer automatikusan megteszi helyette és a kifizetett összeg visszautalásra kerül. Ha az eladó elutasítja a törlési kérelmünket, akkor az Open Dispute opcióval tehetünk panaszt.
Mi történik, ha az eladó jóváhagyja törlési kérelmem?
Ha a törlés jóváhagyásra kerül, a kifizetett összeg 3-15 munkanap múlva visszautalásra kerül.