A Skype programot senkinek nem szükséges bemutatnunk, hiszen több millióan használják naponta. A program használata rendkívül egyszerű, azonban a folyamatos fejlesztések, javítások ellenére is előfordulhat, hogy a futtatása során valamilyen hibaüzenetet kapunk és nem tudjuk használni a szolgáltatást. Ez persze különösen bosszantó lehet, ha egy távoli országban élő rokonnal szeretnénk beszélgetni és hiába éjszakázunk az időeltolódás miatt, vagy épp egy nagyon fontos állásinterjút bonyolítanánk a Skype segítségével. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakrabban jelentkező Skype hibákat és a lehetséges megoldásokat.
Ez is érdekelhet: Skype üzenetek mentése részletes útmutatással
Skype hibák és javítási tippek
Skype hiba nem tud kapcsolatot létesíteni és Skype hiba nincs internetkapcsolat
Ha a Skype nem tud kapcsolatot létesíteni, amikor próbálunk bejelentkezni a program használatához, akkor valószínűleg a hibát a Skype nem megfelelő verziója okozza. A hiba javításához feltétlenül szükséges frissítenünk a legújabb verzióra. Töltsük le a Skype legfrissebb verzióját! Amennyiben segítségre van szükségünk, olvassuk el a Skype letöltéséről és telepítéséről szóló útmutató cikkünket. Amennyiben nincs lehetőségünk frissíteni a legfrissebb verzióra, akkor használjuk a Skype webes verzióját, amelyhez nem szükséges semmilyen telepítés.
Érdemes elolvasni: Skype frissítés útmutató
Amennyiben a legfrissebb Skype verziót használjuk, mégis kapcsolódási hiba lép fel, akkor az alábbiakat próbáljuk meg:
- Ellenőrizz a tűzfal beállításainkat, hiszen könnyen lehet, hogy a tűzfalunk blokkolja a Skype kapcsolatát.
- Ellenőrizzük a proxy beállításainkat. Ha proxy szerveren keresztül csatlakozunk az internethez, a Skype-ot is ennek megfelelően kell beállítanunk.
- Változtassuk meg a jelszavunkat. Amennyiben segítségre van szükségünk, a Skype elfelejtett jelszó cikkünkben részletes leírást találhatunk.
Skype hiba bejelentkezés
Ha problémánk adódik a bejelentkezéssel, akkor első körben mindenképp ellenőrizzük, hogy a Skype legfrissebb verzióját használjuk-e. Amennyiben nem, frissítsük a Skypeot.
Ha a frissítés után is bejelentkezési nehézségeink adódnak, ellenőrizzük az alábbiakat is.
- Ellenőrizzük, hogy csatlakozva vagyunk-e az internethez.
- Ellenőrizzük, hogy a Skype szolgáltatás aktív-e. Nyissuk meg a Heartbeat blog-ot és ellenőrizzük, hogy éppen van-e a Skypenál valamilyen karbantartás, ami miatt nem lehet a szolgáltatást használni.
- Megnyílik a bejelentkezési ablak? Amennyiben nem, a Skype törlését és újratelepítését ajánljuk.
- Jól adtuk meg a felhasználónevünket és a jelszavunkat?
- Megfelel a számítógépünk a Skype minimum követelményeinek? Ha elavult a számítógépünk, előfordulhat, hogy nem tudjuk a Skypeot használni rajta.
- Töröljük a shared.xml fájlt. A shared.xml fájl okozhat problémákat a bejelentkezésben, így érdemes lehet törölni. A következő bejelentkezésünk során a program ismét létre fogja hozni. Nyomjuk meg a Windows + R gombokat egyszerre, majd a futtatásba írjuk be a “%appdata%\skype” sort. Töröljük a shared.xml filet.
Skype hiba probléma van a lejátszó eszközzel
- Nyissuk meg az Eszközök / Beállítások menüpontot.
- Válasszuk a Hangbeállítások lehetőséget a baloldali menüből.
- Középen válasszuk ki a használni kívánt hangszórót a lenyíló menüből.
- Kattintsunk alul a Mentés gombra, majd ellenőrizzük, hogy megfelelőek-e a beállításaink.
Skype hiba lemez megtelt
Próbáljuk meg az összes Skype beállítást visszaállítani a gyári beállításokra.
- Zárjuk be a Skype programot.
- Nyissuk meg a Windows Keresés / Futtatás opcióját, majd írjuk be a %appdata% parancsot és kattintsunk az OK gombra.
- Ekkora a Windows fájlkezelő fog megnyílni, keressük meg a Skype mappát.
- Nevezzük át a Skype mappát pl. Skype_mentes -re.
- Írjuk be a futtatásba a következőket: %temp%\skype
- Töröljük a DbTemp mappát és minden benne lévő fájlt.
- Indítsuk el ismét a Skypeot.
Nincs a listában a nálad jelentkező hiba? Írd meg alul kommentben és megpróbáljuk megtalálni a megoldást!